Logo

Kultowa Toyota Supra z "Szybkich i wściekłych" sprzedana za rekordową sumę!

Pomarańczowa Supra z pierwszej części serii Fast&Furious przeszła zarówno do historii kina, jak i motoryzacji. Nic więc dziwnego, że prowadzony przez Paula Walkera wóz stał się najcenniejszą Suprą na świecie. 19 czerwca została ona zlicytowana na aukcji Barrett Jackson w Las Vegas za 550 tys. dolarów, czyli równowartość 2 110 620 zł.

Na przestrzeni lat saga "Szybcy i wściekli" ewoluowała w coraz dziwniejszym kierunku, aż dotarliśmy do dziewiątej części tej franczyzy, w której bohaterowie lecą Pontiaciem Fiero z napędem rakietowym w kosmos.

Jednak nie zawsze tak to wyglądało. W pierwszej, oryginalnej części z roku 2001, kultowy klimat zbudował niesamowicie oddany obraz nielegalnych wyścigów, poruszająca fabuła i gra takich aktorów jak Paul Walker. No i samochody. Czarny Dodge Charger Dominica Toretto i pomarańczowa Supra Briana O'Connera. Z perspektywy czasu można troszkę z tych filmów czy nawet występujących w nich aut śmiać. Ale każdy przyzna, że miał moment w życiu, gdy się nimi fascynował. Pierwsza część "Szybkich i wściekłych" to było coś.

Zła wiadomość: właśnie ominęła Cię okazja, by ta słynna Supra znalazła się w Twoim posiadaniu. Dobra jest taka, że i tak poszła za majątek. Dokładniej to za 550 tysięcy dolarów, a więc w przeliczeniu na złotówki ponad 2,1 miliona zł. To automatycznie daje temu autu tytuł najdroższej Toyoty Supry w historii.

W czołówce tej klasyfikacji znajduje się… inna, identyczna Supra, którą producenci filmu wykorzystywali do innych scen w filmie. 6 lat temu na innej aukcji osiągnęła cenę 185 tys. dolarów.

Ta, którą zajmujemy się dzisiaj, była przeznaczona do scen wnętrza i ogólnych ujęć zewnętrznych. Tak, podobnie jak Szarika w Czterech Pancernych grały trzy różne psy, tak i rolę pomarańczowej Supry O'Connera grało kilka aut.

To będące przedmiotem tej aukcji zostało zbudowane w roku 1994 roku, po czym na potrzeby filmu zostało przebudowane w Kalifornii, w zakładzie The Shark Shop, należącym do niejakiego Eddiego Paula. Eddie pokrył auto pomarańczowym lakierem z palety Lamborghini Diablo i grafikami "Nuklearnego Gladiatora" autorstwa artysty Troya Lee.

Klasyczny wygląd amerykańskiego tuningu przełomu lat 90. i dwutysięcznych dopełnił bodykit firmy Bomex, maska TRD, tylne skrzydło APR i dziewiętnastocalowe obręcze Dazz Motorsport. Co ciekawe, auto przez cały czas napędza fabryczny silnik 2JZ-GTE (trzylitrowa, rzędowa szóstka), połączony z… czterobiegowym automatem. Nawet jeśli gałka skrzyni biegów w środku sugerowałaby manual o nieskończonej liczbie przełożeń.

Sukces pierwszej części Szybkich i wściekłych doprowadził do powstania sequelu "Za szybcy, za wściekli", który miał swoją premierę zaledwie dwa lata później. W kolejnej części sagi rzeczona Supra występowała nadal, ale już jako złote auto Slap Jacka. Kolejni właściciele byli chyba jednak świadomi historycznej roli pierwszego malowania, jako że szybko przywrócili konfigurację znaną z pierwszego filmu. Jak widać – opłaciło się!


2021-06-21 - R. Zakrzewski

0

Komentarze do:
Kultowa Toyota Supra z "Szybkich i wściekłych" sprzedana za rekordową sumę!