Logo

Volkswagen wyjaśnia jak chce rozwiązać problem w silnikach EA189

Volkswagen poinformował jak zamierza rozwiązać problem nadmiernej emisji spalin w silniku 1,6 TDI oraz 2,0 TDI.

Pierwszy z nich zostanie wyposażony w "transformator przepływu powietrza". Pod tą szumnie brzmiącą nazwą kryje się zwężka w układzie dolotowym umieszczona przed przepływomierzem. Jest ona wyposażona w siatkę, która ma uspokajać przepływ powietrza, co prowadzi do bardziej kulturalnej pracy silnika. Choć Volkswagen oficjalnie tego nie przyznaje, moc oraz reakcja na gaz mogą ulec pogorszeniu, ponieważ układ dolotowy zostanie częściowo zatkany zamontowanym "transformatorem".

Zmianom mechanicznym ma towarzyszyć także aktualizacja oprogramowania sterującego pracą silnika. W jednostce 2,0 TDI będzie to jedyne rozwiązanie. Volkswagen nie przewidział poprawek mechanicznych dla tego silnika.

Swoją drogą to dość ciekawe w jak prosty sposób Volkswagen chce rozwiązać problem nadmiernej emisji spalin. Zwężka bez wątpienia będzie łatwa do usunięcia, na co zapewne zdecyduje się większość właścicieli aut z silnikiem 1,6 TDI. Nikt bowiem nie chce pozbywać się kilku koni mechanicznych z winy producenta. Mechanicy już zacierają ręce!

2015-11-27 - A. Ruciński

0

Komentarze do:
Volkswagen wyjaśnia jak chce rozwiązać problem w silnikach EA189