Volkswagen na stoisku w Genewie będzie przyciągał wzrok zupełnie nowym, flagowym okrętem premium o nazwie Arteon. Samochód stylistycznie nawiązuje do konceptu Sport Coupe GTE, a pozycjonowany będzie w gamie modelowej powyżej Passata.
Następca modelu CC to zupełnie nowe spojrzenie na segment premium niemieckiego producenta. Auto jest wyraźnie dłuższe, szersze i niższe niż Passat. Uwagę przyciągają eleganckie linie, które łączą się z chromowanymi wstawkami i listwami. Przetłoczenia na karoserii dodają sportowego charakteru i sprawiają, że sylwetka wygląda bardzo dynamicznie. Arteona czeka nie łatwe wyzwanie, ponieważ będzie musiał stawić czoła takim rywalom jak BMW serii 4 Gran Coupe oraz Audi A5 Sportback.
W środku wygodnie będą podróżować 4 osoby. Wnętrze zostało dopieszczone pod względem materiałów i spasowania. Na klientów będą czekać wstawki z drewna i aluminium, obszycia foteli ze skóry czy alcantary. Przed oczami kierowcy będzie widniał wyświetlacz Active Info Display a ponad nim znajdzie się wyświetlacz head-up. Na konsoli środkowej wygospodarowano miejsce na system multimedialny z wyświetlaczem o przekątnych od 6,5 do 9,2 cala. Całość może być obsługiwana dotykowo lub gestami. Arteon to także poligon doświadczalny dla nowych systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy. Podczas jazdy pomagać nam będzie aktywny tempomat współpracujący z nawigacją i czytający znaki, system monitorowania zmęczenia kierowcy potrafi teraz sam zatrzymać samochód i skierować go na wolny pas w razie zasłabnięcia kierowcy. Inteligentne reflektory współpracują teraz z kamerami i nawigacją przez co droga przed nami będzie oświetlana w najbardziej wydajny i optymalny sposób. Pod maską zagoszczą znane jednostki benzynowe i wysokoprężne. Najsłabsze 1,5 zaoferuje 150KM, natomiast na szczycie listy znajdzie się 280-konna jednostka. Lepsze osiągi zapewni 7-stopniowa skrzynia DSG, a o przyczepność zadba napęd 4Motion dostępny w standardzie z mocniejszymi silnikami.