Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Volkswagen nareszcie zaprezentował nowy, benzynowy silnik 1,5 TSI.
To rozwinięcie stosowanych dotychczas jednostek EA211 o pojemności 1,4-litra. Od poprzednika nowa jednostka różni się zwiększonym skokiem tłoka, co owocuje osiąganiem maksymalnego momentu obrotowego już przy 1300 obr./min.
Początkowo silnik 1,5 TSI będzie oferowany wydaniu 130 i 150-konnym. Volkswagen obiecuje niższe spalanie w stosunku do 1,4 TSI. Oszczędności mają wynieść nawet litr na 100 km.
O sile nowego motoru stanowi jego skomplikowany osprzęt. Po raz pierwszy w silniku TSI zastosowano turbinę o zmiennej geometrii łopatek. Ścianki cylindrów zostały poddane technologii natryskiwania plazmowego, dzięki czemu mają być idealnie gładkie. Co ciekawe, zalecanym olejem na większości rynków będzie 0W20.Jesteśmy ciekawi, czy nowa jednostka Volkswagena okaże się lepsza niż niechlubny poprzednik, który szczególnie w pierwszych latach produkcji sprawiał sporo problemów.
ciekawe czy ten litr spalania mniej osiagna mechanicznie czy jak w dizlach... digitalnie? :-D
kolejne ścierwo Wieśwagena
Po diesel schwindell odszedł konstruktor siników z VW.
Ciekawe czy będzie porównywalny z 1.4TSI Mój dobry znajomy ma VW Sirocco 1.4TSI 160KM i moja szczera opinia jeździłem, dynamiczne małe zgrabne auto, ale ja osobiście bym go sobie nie kupił, stosunek ceny do tego co otrzymujemy mnie nie przekonuje. Natomiast wszystko jest kwestią gustu. Jedni wybieraja takie auta inni inne, ich wybór. Mnie zniechęca choćby fakt, iż przy 29000 wymieniany był łańcuszek rozrządu bo się wyciągnął. W skrócie.. taka fajna zabawka.Olej wymieniał co 15tyś km Shell Helix Ultra 5W40, na szczęście nie brał ani grama, Sprzedał z przebiegiem 74tyś km.
To mu chwilę pojeździł.