Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Volkswagen nareszcie zaprezentował nowy, benzynowy silnik 1,5 TSI.
To rozwinięcie stosowanych dotychczas jednostek EA211 o pojemności 1,4-litra. Od poprzednika nowa jednostka różni się zwiększonym skokiem tłoka, co owocuje osiąganiem maksymalnego momentu obrotowego już przy 1300 obr./min.
Początkowo silnik 1,5 TSI będzie oferowany wydaniu 130 i 150-konnym. Volkswagen obiecuje niższe spalanie w stosunku do 1,4 TSI. Oszczędności mają wynieść nawet litr na 100 km.
O sile nowego motoru stanowi jego skomplikowany osprzęt. Po raz pierwszy w silniku TSI zastosowano turbinę o zmiennej geometrii łopatek. Ścianki cylindrów zostały poddane technologii natryskiwania plazmowego, dzięki czemu mają być idealnie gładkie. Co ciekawe, zalecanym olejem na większości rynków będzie 0W20.Jesteśmy ciekawi, czy nowa jednostka Volkswagena okaże się lepsza niż niechlubny poprzednik, który szczególnie w pierwszych latach produkcji sprawiał sporo problemów.