Od wielkiej afery związanej z emisją spalin mija już rok, a koncern Volkswagena skupia się na budowie silników elektrycznych, które posłużą do napędu hybrydowego wielu przyszłych modeli.
Obecnie fabryka w Kassel pracuje nad kilkoma jednostkami. Jedną z nich jest silnik EAQ 210 - rozwija on 80KM i 210Nm, używany w modelu e-UP, dalej mamy mocniejszą jednostkę EAQ 270 montowaną w modelu e-Golf - rozwija ona 114KM i 270Nm. Golf GTE, Passat GTE oraz Audi A3 e-Tron zasilane są przez motor DQ400e o mocy 107KM i momencie 400Nm.
W najbliższym czasie z taśm produkcyjnych ma zjechać także silnik o oznaczeniu DL382e. Trafi on do modeli Q5 i Q7 w wersji PHEV z napędem hybrydowym typu plug-in. Będzie on dysponował mocą 126KM oraz momentem 350Nm. W opracowaniu jest także jednostka, która zasili nowego Tiguana GTE, również o napędzie hybrydowym