Volkswagen Up to najmniejsze dziecko koncernu przeznaczone do sprawnej jazdy po mieście i oszczędzania naszego portfela na stacji benzynowej. Producent puścił jednak nieco wodze fantazji i dołączył Up-a do sportowej rodziny GTI. Teraz i on będzie zrywny, sportowy i ma dostarczać wrażeń z szybkiego przemieszczania się.
Najnowszą i także najmocniejszą wersję rozpoznamy po sportowych akcentach jak napompowane zderzaki, 17-calowe felgi, delikatnie obniżone o 15mm zawieszenie. Na dachu znajdzie się obowiązkowo dyskretny spojler bardziej w celach stylistycznych niż czysto aerodynamicznych.
Pod maską Up-a GTI ma pracować znana 3-cylindrowa jednostka o pojemności zaledwie 1-litra, jednak tutaj inżynierowie wykrzesali 115KM oraz 230Nm momentu obrotowego. Auta z tego segmentu to nie są demony prędkości - Up pierwszą setkę pokaże po 8.8s. W dynamicznej jeździe na pewno pomoże masa poniżej tony - 997 kg.