Volkswagen Passat GTE PHEV podobnie, jak podstawowy model przeszedł lifting. W przypadku tego modelu oprócz modyfikacji ze standardowych wersji pojawiły się także usprawnienia układu napędowego. Mianowicie hybrydowa wersja może się pochwalić większym zestawem baterii.
Producent zdecydował się na zastąpienie baterii o pojemności 9,9 kWh zestawem o pojemności 13 kWh. Dzięki temu odświeżony model może pokonać w trybie elektrycznym 56 km według cyklu pomiarowego WLTP. Producent twierdzi, że według dawnych standardów zasięg wynosi nawet 70 km.
Nie wprowadzono zmian w silniku. Zestaw hybrydowy korzysta nadal z jednostki 1,4 TSI o mocy 154 KM oraz 113-konnego silnika elektrycznego. Łącznie zestaw generuje moc 215 KM i moment obrotowy 400 Nm. Napęd trafia na przednią oś za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni automatycznej. Producent zadbał o trzy tryby jazdy: EV, GTE dla bardziej sportowych wrażeń oraz Hybrid do jazdy ekonomicznej.Volkswagen Passat GTE PHEV po liftingu jest już dostępny w niemieckich salonach. Ceny startują od pułapu 44 795 euro. Hybrydowy model jest dostępny w nadwoziu sedan oraz kombi.