Toyota Auris trzeciej generacji będzie prezentowała nieco inną politykę odnośnie jednostek nepędowych niż poprzedni model. Japoński producent już od dłuższego czasu zapowiadał, że diesle odchodzą do lamusa i tak też się dzieje.
W nowej generacji Aurisa zobaczymy dwa silniki hybrydowe oraz jeden silnik benzynowy. Pierwsza hybryda (ta słabsza) będzie posiadać silnik o pojemności 1.8-litra legitymujący się mocą 98KM i 142Nm. Wspomagać go będzie jednostka elektryczna o mocy 72KM. Łączna moc układu wyliczona została na 122KM. Nie jest to co prawda demon szybkości, ale przyspieszenie do 100 km/h na poziomie 11.1s oraz prędkość maksymalna 162 km/h powinny na co dzień wystarczyć. Tutaj chodzi głównie o spalanie, a producent deklaruje, że z trudnością przekroczymy 3.5L/100km.
Druga jednostka hybrydowa będzie posiadała 2-litrowy motor sprzężony z silnikiem elektrycznym. Całość ma dawać 180KM i z pewnością lepsze osiągi. Ci którzy wciąż nie mogą przekonać się do hybryd będą mogli wybrać jednostkę strictę benzynową o mocy 116KM wyciągniętych z silnika 1.2-litra. Co Wy byście wybrali?
Pożyczałem niedawno w Panek roczny model Toyoty i ogólnie to byłem zadowolony z niej
@arex co ci w nim nie pasuje? takie spalanie to bajki a po lifciku całkiem zgrabnie sie prezentuje