Logo
Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris oficjalnie! Prawdziwa drogowa rajdówka

Toyota GR Yaris pojawiała się w licznych zapowiedziach i zajawkach, a tera w końcu możemy zobaczyć, jak wygląda najnowszy japoński hot-hatch. Czapki z głów, bo Toyota pokazała jak się robi rasowego sportowego mieszczucha.

Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris

Gabarytami Toyota GR Yaris mogłaby konkurować z Fordem Fiestą ST, Renault Clio RS czy Volkswagenem Polo GTI. Tylko, że europejscy konkurenci wypadają blado przy nowym graczu na rynku. Przede wszystkim Toyota GR Yaris to mała cywilna rajdówka z napędem na wszystkie koła.

Specjalnie dla tego modelu opracowano hybrydę platformy GA-B i GA-C oraz zupełnie nowe zawieszenie pozwalające na wyczynową jazdę nie tylko po asfalcie. Za felgami kryją się wydajne hamulce z wentylowanymi tarczami w rozmiarze 356 mm z przodu i 297 mm z tyłu.
Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris
Zgodnie z zapowiedziami pod maskę trafił nowy trzycylindrowy silnik 1,6 l o mocy 257 KM i momencie 360 Nm. W wersji japońskiej pozwolono sobie na moc 268 KM i 370 Nm momentu obrotowego. Silnik sparowano z sześciobiegową skrzynią manualną. W ofercie pojawi się pakiet Circuit Pack z wyczynowym zawieszeniem i 18-calowymi felgami obutymi w opony Michelin Pilot Sport 4s. Zestaw będzie także zawierał dwa dyferencjały o ograniczonym uślizgu Torsen.
Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris
Producent przygotował trzy tryby jazdy: Normal, Sport oraz Track. Komputer będzie zarządzał rozkładem mocy tak, aby zapewnić jak najlepsza trakcję w zależności od warunków i stylu jazdy kierowcy. Toyota GR Yaris ma ważyć 1280 kg. Hot-hatch będzie przyspieszał do setki w czasie 5,5 s i rozpędzi się do 230 km/h.
Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris
Projektanci zbudowali trzydrzwiowe nadwozie o niżej poprowadzonej linii dachu niż w standardowym pięciodrzwiowym modelu. Zadbano o odpowiedni pakiet aerodynamiczny, a nadkola wypełniają efektowne 18-calowe felgi. Wnętrze dominuje czarna Alcantara z czerwonymi przeszyciami. Toyota GR Yaris jest pierwszym sportowym modelem marki po Celice GT-Four zbudowanym w celu homologacji dla auta WRC. Rajdowego ducha czuć w tym małym sportowcu.
Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris Toyota GR Yaris

2020-01-10 - J. Kruczek

2

Komentarze do:
Toyota GR Yaris oficjalnie! Prawdziwa drogowa rajdówka

gloku 2020-01-11 00:16

"a tera oficjalnie" xd

Bernim0103 2020-01-11 00:49

Trzy cylindry i 257 koni... Ciekawe po jakim czasie się rozleci. Obstawiam, że jego żywotność to jakieś 80 000km.