Subaru podczas salonu samochodowego w Tokio zaprezentowało model WRX STI EJ20 Final Edition. Nazwa informuje nas o dwóch rzeczach. Pierwszą jest to, że specjalna edycja została poświęcona kultowemu silnikowi boxer EJ20, który napędzał liczne modele marki od czasów Legacy z 1989 roku. Drugą jest fakt, że marka kończy żywot tej jednostki.
Subaru WRX STI EJ20 Final Edition będzie ostatnim modelem napędzanym przez boxera EJ20. Silnik pierwszy raz został zastosowany w modelu Legacy z 1989 roku, a następnie trafiał w zmodyfikowanych wersjach pod maskę kolejnych modeli Subaru. Na tej jednostce bazowały także rajdowe i wyścigowe wersje japońskich aut.
Zgodnie z zapowiedzią w tym roku fiskalnym Subaru zakończy produkcję jednostki EJ20. Zamówienia na modele z tym motorem będzie można składać w Japonii do 23 grudnia 2019 roku. Subaru WRX STI EJ20 Final Edition wyróżnia się złotymi 19-calowymi felgami BBS inspirowanymi modelami z WRC. Na zderzakach znajdą się czerwone akcenty. We wnętrzu znajdziemy skórzane fotele oraz liczne srebrne detale.Pod maska maszyny drzemie dwulitrowy motor EJ20 o mocy niespełna 310 KM i momencie 422 Nm. Napęd trafia na wszystkie koła za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej. Za zatrzymywanie sedana odpowiadają hamulce Brembo. Subaru WRX STI EJ20 Final Edition ma powstać w ilości zaledwie 555 egzemplarzy, co również odnosi się do złotej ery marki w WRC. Wszystkie egzemplarze są przeznaczone na rynek japoński.