Subaru Forester w najnowszej odsłonie wjechał do polskich salonów. Mimo iż wizualnie ciężko dopatrzyć się różnic względem poprzednika to mamy do czynienia z zupełnie nowym modelem.
Japoński producent powiększył nieco swojego SUVa co wpłynie na przestronność wnętrza. Niestety oferta obejmuje tylko jeden silnik. Polacy mogą skorzystać tylko z dwulitrowego benzynowego motoru typu boxer o mocy 150 KM. Jednostka została sparowana w układ hybrydowy z 17-konnym motorem elektrycznym. Napęd trafia na wszystkie koła za pośrednictwem bezstopniowej skrzyni Lineatronic. Układ automatycznie przechodzi w tryb elektrycznej jazdy gdy komputer uzna, że nie jest potrzebna duża moc do poruszania się.
Subaru Forester jest dostępny w czterech wersjach wyposażenia: Trend, Exclusive, Exclusove Navi oraz Forester Platinum. Za bazową wersję trzeba zapłacić 32 900 euro, czyli około 140 400 zł. Topowa wersja wiąże się z kosztem 39 900 euro, czyli około 170 000 zł. W każdej z wersji standardem będzie pakiet EyeSight obejmujący asystenta pasa ruchu, system automatycznego hamowania oraz adaptacyjny tempomat. Dostawy SUVa mają ruszyć przed końcem 2019 roku.