Volvo w ostatnim czasie ma się coraz lepiej i nie chodzi tu tylko o stylistykę i całą gamę modelową. Wyniki sprzedaży napawają optymizmem i zachęcają do dalszego rozwoju marki. Przez 12 miesięcy ostatniego roku na świecie sprzedało się 534 332 samochodów marki Volvo. To wynik lepszy o 6,2% w porównaniu z rokiem 2015.
W dużej mierze to zasługa nowego języka stylistycznego marki oraz innowacyjnego i minimalistycznego podejścia. Jest to zasługa modelu XC90, który schodzi w szaleńczym tempie. Sprzedaż tego modelu sięgnęła 161 092 egzemplarzy, a przypomnijmy, że jest to SUV z segmentu premium. Ten rok powinien być jeszcze lepszy. Przypomnijmy, że do oferty wejdzie kompaktowe XC40, a lubiane XC60 przejdzie gruntowne zmiany.
Tak wyglądała sprzedaż w 2016 r. szwedzkiej marki w zależności od rynku:
Europa Zachodnia - 206 144 szt. (+4,10%)
Chiny - 90 930 szt. (+11.50%)
Pozostałe rynki - 84 264 szt. (+2,50%)
Stany Zjednoczone - 82 726 szt. (+18,10%)
Szwecja - 70 268 szt. (-1,30%)
Łącznie - 534 332 szt. (+6,20%)