Kiedy w 2001 roku z taśm fabryki w czeskich Kvasinach zjeżdżał pierwszy egzemplarz Superba, nikt nie wróżył mu spektakularnego sukcesu. Technologia Volkswagena kusiła, podobnie jak bogate wyposażenie, lecz wydawało się, że niski prestiż przyczyni się do słabej sprzedaży.
Początkowo właśnie tak było. Pierwsza generacja modelu zdobyła uznanie klientów, lecz nie zanotowała spektakularnych wyników. Mimo to Skoda postanowiła spróbować jeszcze raz. Słusznie, gdyż zaprezentowany w 2008 roku Superb II przyjął się znacznie lepiej do czego w dużej mierze przyczyniło się przestronne wnętrze i uzupełnienie oferty o wariant kombi.
Wszystko wskazuje, że debiutująca właśnie, trzecia generacja modelu powtórzy sukces poprzednika. Sprawdzona technologia, ciekawy i atrakcyjny design oraz przystępne ceny powinny sprawić, że konkurenci zostaną w tyle. Co więcej, Czesi zamierzają oferować nowego Superba nie tylko w Europie, ale i np. w Chinach.