W roku 2015, po raz pierwszy w historii popularność SUV-ów w Europie okazała się większa niż w przypadku rządzących dotychczas aut subkompaktowych.
SUV-y objęły 22,49% rynku, podczas gdy subkompakty 21,99%. Największy wzrost zanotowano w przypadku małych pseudoterenówek pokroju Renault Captur oraz autach średniej wielkości takich jak Volvo XC60.
Specjaliści z JATO Dynamics zajmujący się badaniami rynku samochodowego twierdzą, że obecna tendencja będzie się jeszcze nasilać. Oczywiście kosztem pozostałych segmentów rynku. Najbardziej odczują to producenci kompaktów oraz minivanów.
Najpopularniejszym SUV-em w Europie okazał się Nissan Qashqai. W segmencie mniejszych pseudoterenówek tryumfowało Renault Captur, a w przypadku większych kolejno Volvo XC60 oraz BMW X5. Szczegółowe dane sprzedaży przedstawiliśmy na trzech ostatnich fotografiach.