Renault Megane RS Trophy R debiutuje na rynku i jest absurdalnie drogą maszyną. Do Polski trafi zaledwie 12 egzemplarzy z planowanych 500 sztuk, a każda będzie kosztować 240 000 zł. Za tę cenę dostaniemy auto, które pokonało Nurburgring w czasie 7 minut i 40 sekund.
Renault Megane RS Trophy R korzysta z 1,8 litrowego, doładowanego silnika o mocy 300 KM. To tyle samo co w podstawowym Trophy, ale wersja R została odchudzona o 130 kg. W efekcie samochód gotowy do jazdy waży tylko 1306 kg, a to ma swoje odzwierciedlenie w osiągach.
Ostry hot-hatch może się pochwalić całkowicie przeprojektowanym zawieszeniem wykorzystującym między innymi regulowane amortyzatory marki Ohlins. Układ hamulcowy z karbonowo-ceramicznymi tarczami Brembo pozwoli znacznie później hamować do zakrętów. Nie bez zasług w osiągach będą opony Bridgestone Potenza S007.Megane posiada sportowy układ wydechowy marki Akrapovic, a opcjonalnie można zakupić obręcze z karbonu obniżające masę o kolejne 8 kg. Renault Megane RS Trophy R to prawdziwy pocisk nie mający równych w klasie. Mimo to cena może odstraszyć część klientów.