Logo
Porsche 911

Porsche 911 - skrzynia manualna wraca do oferty

Skrzynie automatyczne w wielu segmentach wyparły klasyczne manualne przekładnie. Szczególnie widać to w segmencie premium. Także wśród samochodów sportowych coraz ciężej znaleźć opcję skrzyni manualnej. Szkoda, ponieważ producenci powinni dawać wybór klientom. Tym bardziej, że nadal nie brakuje osób potrafiących się cieszyć z samodzielnej zmiany biegów.

Porsche 911 Porsche 911

Do teraz najnowsza odsłona Porsche 911 była dostępna tylko z przekładnią automatyczną. To się zmieniło i w końcu producent dodał do oferty 7-biegową, klasyczną skrzynię biegów. Ta skrzynia była dostępna w poprzedniej generacji modelu i mimo niestandardowej liczny przełożeń zyskała sobie wielu zwolenników.

Producent ogłosił, że manualna, 7-biegowa skrzynia będzie dostępna dla wersji Carrera S oraz Carrera 4S. Przekładnia będzie alternatywą dla automatu PDK. Z pewnością puryści będą zachwyceni tą informacją. Manualna skrzynia biegów pozwala nie tylko pomieszać samemu lewarkiem niczym w klasycznych autach sportowych. Pozwala ona także zaoszczędzić około 40 kg, co w przypadku auta sportowego jest bardzo ważnym detalem.
Porsche 911 Porsche 911
Producent zadbał o system rev-match, automatycznie podbijający obroty do odpowiedniej wartości przy redukcjach. Pojawił się także sportowy dyferencjał z funkcją torque vectoring. W odpowiednich rękach Porsche 911 z manualną skrzynią biegów będzie naprawdę szybkie. Niestety automat oznacza pogorszenie sprintu do setki z 3,4 s do 4 s. Nie zmieni się za to prędkość maksymalna wynosząca 307 km/h. Skrzynia manualna będzie dostępna już niedługo do zamówienia. Na razie nie wiemy czy to oznacza obniżenie ceny auta, czy też nowa przekładnia będzie bezpłatną opcją.
Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911

2019-11-03 - J. Kruczek

0

Komentarze do:
Porsche 911 - skrzynia manualna wraca do oferty