Interbrand opublikowało niedawno zestawienie Best Global Brands wymieniając najcenniejsze marki i producentów na świecie. Wśród nich znalazło się kilka cenionych ze świata motoryzacji.
W ogólnym zestawieniu zwyciężyło Apple z wyceną na bagatela 178 mld $. Za potentatem z Cupertino znalazły się takie marki jak Google czy Coca-Cola. Toyota znalazła się na 5 miejscu będąc najwyżej wycenianą marką samochodową na świecie - 53,58 mld, jest to wynik o 9% lepszy w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Zaraz za Toyotą uplasował się Mercedes-Benz będąc wycenianym na 43,49 mld $, natomiast odwiecznego rywala, czyli BMW wyceniono na 41,53 mld $. Zaraz za motoryzacyjnym podium znalazła się Honda z ponad dwa razy niższą wartością niż wspomniane BMW. Ford czy Hyundai to już kolejni producenci w zestawieniu. Warto dodać, że na liście umieszczono nawet Harleya-Davidsona na 80 pozycji.