Premiera nowego Audi A8 zbliża się wielkimi krokami. Czwarta generacja flagowej limuzyny będzie zupełnie inaczej podchodziła do kwestii napędu. Znajdziemy tam silnik wspomagany układem elektrycznym 48V, czyli tzw. Mild Hybrid.
Zespół składa się z chłodzonego wodą alternatora oraz rozrusznika 48V, a także zwykłego konwencjonalnego rozrusznika, który będzie służył wyłącznie do odpalania auta na zimnym silniku. Z tyłu auta zamontowano natomiast akumulator litowo-jonowy, który gromadzi energie o pojemności 10 Ah.
Auto będzie mogło przejść w "bezgłośny" tryb pracy przy prędkościach 55 km/h do 160 km/h, a system start/stop będzie działał w zakresie prędkości 0-22 km/h. Samochód dzięki licznym kamerom oraz czujnikom na bieżąco będzie monitorował drogę i dostosowywał układ do odpowiednich warunków, dzięki czemu auto ma być znacznie oszczędniejsze. Po więcej informacji sięgniemy w dniu premiery samochodu.