Audi po premierze odświeżonego sedana i kombi zaprezentowało model A6 w wersji Allroad. Uterenowione kombi może się okazać bardzo ciekawą alternatywą dla SUVów. Dzięki regulowanemu zawieszeniu i mocnym silnikom poradzi sobie w terenie lepiej niż nie jedna pseudoterenówka.
Wygląda na to, że świat ochłonął po aferze z silnikami diesla bowiem te wracają do łask. Podobnie jak najnowsze modele z linii "S" tak i Audi A6 Allroad będzie napędzane tylko jednostkami wysokoprężnymi. Producent przygotował trzy silniki do wyboru.
Podstawowy 3-litrowy silnik V6 oferuje moc 231 KM oraz moment obrotowy 500 Nm. W środku oferty znajdzie się ta sama jednostka, ale wykręcona do 286 KM i momentu 620 Nm. Topową rolę ma pełnić wersja 55 TDI o mocy 349 KM i momencie 700 Nm. Dysponuje ona tą samą jednostką co model S6. W każdym wariancie otrzymamy układ miękkiej hybrydy oraz 8-biegową przekładnię automatyczną.Audi A6 Allroad wizualnie różni się od standardowego kombi osłonami nadwozia oraz podwozia i specjalnymi lakierami. Całość dopełniają felgi w specjalnym wzorze dla tej wersji. Zawieszenie otrzymało system regulacji w zakresie 6 cm. Niestety pełna automatyka przy dużych prędkościach eliminuje możliwość szybszej jazdy po luźnej nawierzchni.Sprzedaż Audi A6 Allroad ma ruszyć jeszcze w tym miesiącu. W niemieckich salonach podstawową wersje będzie można zamówić za cenę 61 500 euro.