Nadchodząca Toyota Supra będzie bazowała na wyglądzie modelu koncepcyjnego FT-1, który po raz pierwszy został zaprezentowany na Detroit Motor Show w 2014r. Teraz wiemy, że nowy model będzie dzielił technologie hybrydową oraz zawieszenie z nowym BMW Z4.
BMW i Toyota połączyły wspólne siły w tworzeniu małych sportowych samochodów z tylnim napędem. Toyota będzie napędzana hybrydową jednostką i tak tylna oś będzie otrzymywała moment obrotowy pochodzący z silnika spalinowego a oś przednia z baterii litowo-jonowych. Energia do ładowania akumulatorów będzie częściowo odzyskiwana podczas hamowania.
Oba auta będą z zewnątrz w ogóle do siebie niepodobne a Toyota ma cechować się znacznie większym nadwoziem w porównaniu z BMW Z4. Supra w gamie modelowej stanie obok popularnej GT86, jednak będzie od niej o klasę wyżej, dostarczając jeszcze więcej sportowych emocji. Nowością ma być po raz pierwszy zastosowana dwusprzęgłowa skrzynia biegów, która zastąpi wysłużoną już obecnie montowaną skrzynię CVT. Jedno jest pewne, jeśli model ostateczny niewiele się zmieni w porównaniu do koncepcyjnego FT-1, to możemy oczekiwać prawdziwego hitu na początku 2017r.
Niestety stylistycznie kompletna porażka. Do tego hybryda . Niech sobie nazwą ten samochód jakoś inaczej, a prawdziwej legendzie niech dadzą spoczywać w pokoju i nie szargają jej dobrego imienia.... Niestety cała japońska motoryzacja kompletnie zatraciła swoje korzenie. Zaprzestano produkcji wielu kultowych modeli, których renomę wcześniej budowo przez dziesięciolecia. Nissan GTR (dlaczego nie Skyline?), Nowa Honda NSX czy ten wynalazek podszywający się pod Suprę to są niestety nieporozumienia. Jedyna nadzieja w Maździe RX, ale jej pierwsze wizualizacje niestety nie napawają optymizmem. Może chociaż zostaną tylko przy silniku Wankla bez napędu od melexów? Pewnie płonne nadzieje....
to na co jest popyt. Możni tego świata oczekują do lansu bajeranckich mocnych a zarazem łatwych w prowadzeniu aut. Nie długo w takich autach sportowych manetki do zmiany biegów przy kierownicy nie będą potrzebne. Już dzisiaj można obejrzeć na yt filmiki on board jak ludzie jeżdżą takimi autami po torach wciskając tylko gaz i hamulec i kręcąc kierą. Z drugiej strony firmy nie poto wydają kupę forsy w technologie hybrydową startując np w le mans. By nie wykorzystać jej w autach na co dzień.
tylnim?!
oooo, supra jak marzenie. klasyk motoryzacji po zmianach robi wrażenie.
ciekawe jaki będzie miał silnik ta supra i o jakiej mocy, bo wygląd powala na nogi. jakby nie mieli testera supry to zgłaszam się na ochotnika.