Skoda Octavia zgodnie z zapowiedziami została zaprezentowana w nowej odsłonie i wygląda po prostu świetnie. Samochód urósł, otrzymał nowe rozwiązania technologiczne oraz w końcu będzie dostępny w wersji hybrydowej.
Najnowsza Skoda Octavia jest o 22 mm dłuższa w wersji kombi oraz o 19 mm dłuższa w nadwoziu liftback. Karoseria w obu wypadkach poszerzyła się o 15 mm. Rozstaw osi wynosi 2686 mm, co nie zmieniło się względem poprzedniej generacji. Mimo to pojemność bagażnika wzrosła do 600 litrów i 640 litrów w kombi.
Czeski model może się pochwalić bogatym wyposażeniem. Producent przewidział ogrzewane i wentylowane fotele kierowcy oraz pasażera. W topowych wersjach będzie można znaleźć trzy-strefową klimatyzację. Producent zadbał o HUD oraz dwa ekrany 10-calowe.Pierwszy raz w modelu pojawią się reflektory Matrix LED. Na pokładzie zagości cała masa systemów bezpieczeństwa. Niestety z oferty zniknie wersja Laurin&Klement. Volkswagen zapowiadał podcięcie skrzydeł czeskiej marce i rezygnacja z luksusowej odsłony jest pierwszym owocem tego zabiegu.Skoda Octavia będzie w podstawowych wydaniach będzie napędzana trzycylindrowym litrowym silnikiem o mocy 110 KM. Kolejnym motorem będzie 1,5-litrowa jednostka o mocy 150 KM. Silniki sparowano z 48-woltową instalacją czyniąc z nich miękkie hybrydy. Topowy motor to dwulitrowe TSI o mocy 190 KM. Silniki można sparować z siedmiobiegową skrzynią DSG oraz z przekładnią manualną. W przypadku diesli pojawią się dwa silniki dwulitrowe o mocy 115 i 200 KM.Największą nowością będzie hybryda plug-in bazująca na silniku o mocy 204 i 245 KM. Napęd pochodzi z najnowszego Golfa. Skoda Octavia opcjonalnie może korzystać z adaptacyjnych amortyzatorów. Czeski model ma się także cechować sporą ilością praktycznych rozwiązań.