Oto nowa Honda Civic Type-R w całej okazałości. Japończycy oficjalnie pochwalili się tym modelem przedstawiając go jako "auto wyścigowe do codziennego użytku, wyznaczające nowe standardy w segmencie ostrych hatchbacków"
Pod maską Type-R drzemie dwulitrowy silnik VTEC Turbo, generujący aż 310 KM. To miłe zaskoczenie, gdyż pierwsze informacje mówiły o 280 KM. Niezłe wrażenie robi maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 Nm, co jak na Hondę jest świetnym wynikiem. Osiągi robią wrażenie. Sprint do setki zajmuje 5,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 270 km/h.
Wystarczy rzut oka na nadwozie, aby zrozumieć jak dużo uwagi poświęcono aerodynamice. Karoseria jest poprzecinana dokładkami, wlotami powietrza i spojlerami co sprawia, że seryjny Civic wygląda jakby dopiero opuścił warsztat tuningowy.
Mocnym punktem jest adaptacyjne zawieszenie Adaptive Damper System kontrolujące ruch każdego z kół i ograniczające negatywne obciążenia podczas gwałtownych zmian kierunku, czy prędkości. Co ciekawe, wzorem standardowego Civica nie zrezygnowano z belki skrętnej w tylnym zawieszeniu.
Standardowo auto będzie wyposażone w 19-calowe felgi z oponami Continentala stworzonymi specjalnie z myślą o tym modelu. Za obręczami ukrywają się nawiercane tarcze hamulcowe o średnicy 350 mm z czterotłoczkowymi zaciskami.
Honda nie byłaby sobą, gdyby zrezygnowała z ciekawych gadżetów takich jak np. przycisk R+ poprawiający pracę zawieszenia oraz układu kierowniczego i wyostrzający reakcję na gaz.
Auto powinno trafić do salonów latem. Do tego czasu powinniśmy poznać ceny.
2015-03-03 - A. Ruciński
0
Komentarze do:
Nowa Honda Civic Type-R oficjalnie