Niemiecka grupa lobbingowa DUH w ciągu ostatnich miesięcy wystosowała oskarżenia dotyczące zawyżonej emisji spalin wobec Opla, Renault, czy Mercedesa. Teraz do tego grona dołącza Fiat.
Specjaliści z DUH twierdzą, że przeprowadzili niezależne badania, z których wynika, że model 500X wyposażony w silnik diesla znacząco przekracza dopuszczalną emisję spalin.
FCA odmówiło komentarza w tej sprawie powołując się jedynie na przeprowadzone niedawno badania szwajcarskich naukowców, którzy sprawdzili emisję spalin wszystkich pojazdów koncernu. Nie zauważyli żadnych nieprawidłowości, czy odstępstw od normy.FCA zaznacza jednocześnie, że emisja spalin podczas rzeczywistej jazdy może znacząco różnić się od badań laboratoryjnych. Jest to jednak normalne niezależnie od badanego pojazdu, dlatego FCA przyłącza się do badań nad nowym systemem pomiarowym, który będzie lepiej odzwierciedlał rzeczywistą jazdę.