Chiński rynek motoryzacyjny nadal się rozwija i wciąż pozostawia wiele tajemnic. Przybywa jednak firma badających upodobania tamtejszych klientów. Firma Hurun Research Institute postanowiła przyjrzeć się segmentowi premium w Chinach.
Okazuje się, że przeciętny klient kupujący samochód ma 33 lata i zarabia średnio 160 318 dolarów rocznie. W przypadku drogich aut wyniki badań są jednak zaskakujące. Okazuje się, że najbogatsi Chińczycy najchętniej wybierają Mercedesy. W przypadku tej marki średni roczny dochód klienta to aż 1 830 000 dolarów. Na drugim końcu skali znajduje się Infiniti z kwotą około 1 mln dolarów.
Po Audi sięgają głównie urzędnicy i biurokraci, a BMW jest często wybierane przez Chińskich nowobogackich. Cadillaki trafiają z kolei w ręce naukowców. Marką, która nie ma ściślej sprecyzowanej grupy odbiorców jest Lexus.