Logo

Mini świętuje 15 lat od wskrzeszenia marki

Brytyjska marka Mini słynąca z produkcji klasycznych, małych aut została przejęta przez BMW w 1994 roku. Bawarczycy zajęli się ją jednak na poważnie dopiero w 2001 roku. Wówczas na rynek trafił zupełnie nowy model Mini, który zapoczątkował nową erę w historii marki.

Od tego czasu mieliśmy już kabriolety, roadstery, hatchbacki, kombi, a także SUV-y. Nie ulega wątpliwości, że gama Mini zmieniła się znacząco w ciągu ostatnich 15 lat. Mini przestało być mini, lecz klientom zupełnie to nie przeszkadza.

Wręcz przeciwnie - słupki sprzedaży rosną z roku na rok. Mini postanowiło uczcić 15-lecie nowych czasów prezentując dwa pierwsze egzemplarze Mini z 2001 roku, które powstały w brytyjskiej fabryce w Oxfordzie.

Przejęcie Mini przez BMW zdecydowanie wyszło Brytyjczykom na dobre. Nikt nie spodziewał się aż takiego sukcesu.

2016-04-27 - A. Ruciński

0

Komentarze do:
Mini świętuje 15 lat od wskrzeszenia marki