Mercedes prowadzi odwieczną walkę z BMW o klienta. Niemieckie marki prześcigają się w pomysłach i nowinkach technicznych by przyciągnąć klientów do swoich salonów. Wyniki sprzedaży pokazują wyraźnie, że to jednak Mercedes w tym roku jest liderem.
Wzrost sprzedaży w Mercedesie od początku tego roku to, aż 12% z łączną liczbą sprzedanych aut na poziomie 1,17mln sztuk. BMW nie może pochwalić się tak dobrym wynikiem a wzrost sprzedaży zanotowany przez bawarczyków stoi na poziomie 5,6%.
Skąd ten sukces? Mercedes ostatnio wypuścił na rynek model GLC oraz nową klasę E, które są świetnym motorem sprzedaży. BMW natomiast czeka z nową serią 5 do przyszłego roku a flagowa limuzyna BMW serii 7 ciągle walczy na rynku z niedoścignioną S klasą. W USA przykładowo obie marki zaliczyły gorsze wyniki sprzedaży ale nadal w przypadku Mercedesa jest to tylko 1%, w porównaniu do 8,4% mniej sprzedanych aut przez BMW.