Elektryfikacja dynamicznie postępuje, czego efektem są kolejne nowe pojazdy na prąd. Producenci dbają nie tylko o pojazdy dla odbiorców prywatnych, ale także o maszyny do flot firmowych. Przykładem niech będzie Mercedes eSprinter, który wkrótce rzuci wyzwanie Volkswagenowi e-Crafter.
Mercedes eSprinter podobnie, jak konkurenci nie może się pochwalić imponującym zasięgiem. Niemiecki van pokona na jednym ładowaniu maksymalnie 168 km. Taki zasięg zapewnia zestaw baterii o pojemności 55 kWh. W ofercie pojawi się także wersja z mniejszymi akumulatorami o pojemności 41 kWh. W tym wypadku zasięg wyniesie zaledwie 115 km. Wydawałoby się, że tak duże auto powinno mieć większe baterie. W autach dostawczych ważniejsze jest jednak miejsce na towar oraz ładowność. Dlatego baterie muszą mieć mniejsze rozmiary.
Ładowność w tym wypadku wyniesie 891 kg oraz 1045 kg w zależności od wielkości baterii. Mercedes eSprinter to pojazd do pracy w mieście. Motor o mocy 115 KM i momencie obrotowym 295 Nm nie zagwarantuje imponujących osiągów. Napęd trafia na przednie koła. Klienci mogą wybrać różne wersje prędkości maksymalnej: 80 km/h, 100km/h i 120 km/h. Tryby te wpłyną na charakterystykę napędu.Mercedes eSprinter ma wkrótce zadebiutować w salonach. Na razie nie ujawniono jego ceny, ale raczej przekroczy 250 000 zł.