Mazda podobnie jak i inni producenci szykuje się do ofensywy w gamie napędów elektrycznych. Wymuszają to nie tylko trendy ale także niedługo normy unijne. W krajach Francji czy Niemiec do roku 2040 zakaże się sprzedaży aut z silnikami spalinowymi.
Początkowo rewolucją dla mazdy była technologia silników SkyActiv-G, które świetnie przyjęły się na rynku. Teraz na tapecie jest kolejna ewolucja o ile nie rewolucja, czyli SkyActiv-X. Będzie ona łączyć zalety silnika benzynowego oraz diesla w jednej jednostce. Dostaniemy zatem silnik o mniejszym apetycie na paliwo oraz wyższym momencie obrotowym oraz szerszym zakresie "efektywnych" obrotów.
Według informacji jednostki będą korzystać z kompresora i systemu Spark Controlled Compression Ignition. Debiut zaplanowany jest na rok 2019 i kto wie może w ślad za Mazdą pójdą kolejni producenci szukając tymczasowego "nowego" rozwiązania.