SELECT phpbb_posts_text.* , phpbb_posts.post_id, phpbb_posts.post_time, phpbb_posts.poster_id, phpbb_posts.post_username, phpbb_users.username, phpbb_users.user_komentarze, phpbb_users.user_komentarze, phpbb_users.user_avatar, phpbb_users.user_avatar_type FROM v10phpbb2.phpbb_posts_text, v10phpbb2.phpbb_posts , v10phpbb2.phpbb_users WHERE phpbb_posts.topic_id = 51275 AND phpbb_posts_text.post_id = phpbb_posts.post_id AND phpbb_users.user_id = phpbb_posts.poster_id ORDER BY phpbb_posts.post_time ASC
[366] MYSQL ERROR: 145 - Table './v10phpbb2/phpbb_users' is marked as crashed and should be repaired Mazda MX-30 - pierwszy elektryk marki z zaskakująco małymi bateriami - V10.pl Mobile
Logo
Mazda MX-30

Mazda MX-30 - pierwszy elektryk marki z zaskakująco małymi bateriami

Mazda zaprezentowała swój pierwszy model elektryczny jakim jest SUV MX-30. Auto budzi naprawdę mieszane uczucia od designu po decyzje technologiczne. Przede wszystkim w dobie postępującej elektryfikacji zasięg około 200 km robi dość skromne wrażenie.

Mazda MX-30 Mazda MX-30

Mazda MX-30 korzysta z zestawu baterii o pojemności zaledwie 35,5 kWh co przy gabarytach SUVa CX-30 daje bardzo mały zasięg. Wiadomo, że akumulatory dostarczane przez Panasonica mogą być naładowane do pełna w czasie 30-40 minut. Skąd pomysł na tak małą baterię? Okazuje się, że chodzi o ekologię. Auto mogłoby posiadać większe akumulatory, ale ich wyprodukowanie, eksploatacja auta i późniejsza utylizacja wygenerowałyby za dużo CO2. Obecnie wszystkie procesy związane z MX-30 wyemitują tyle dwutlenku węgla co emitowałaby Mazda 3 z silnikiem diesla.

Kolejnym powodem zastosowania małych akumulatorów jest grupa docelowa nowego modelu. Mianowicie auto jest kierowane do rodzin posiadających konwencjonalny model i potrzebujących drugiego auta na dojazdy do pracy. Według badań przeciętny Europejczyk nie pokonuje dziennie więcej niż 50 km. W późniejszym czasie zadebiutuje Mazda MX-30 z generatorem w postaci silnika Wankla. Oznacza to, że małe baterie przestaną mieć znaczenie.
Mazda MX-30 Mazda MX-30
Mazda MX-30 może się pochwalić designem ewoluującym z obecnych modeli. Zaskoczeniem jest zastosowanie tylnych drzwi otwieranych pod wiatr. Takie rozwiązanie nawiązuje do Mazdy RX-8, ale w codziennym użytkowaniu na ciasnych parkingach może być kłopotliwe.
Mazda MX-30 Mazda MX-30
We wnętrzu znajdziemy takie nowości, jak wykończenie naturalnym korkiem czy ekran dotykowy zamiast panelu sterowania klimatyzacją. Mazda MX-30 w wersji First Edition ma kosztować w Polsce 149 990 zł. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów w drugiej połowie 2020 roku. Co ciekawe klienci otrzymają wyprodukowany w Polsce wallbox do szybkiego ładowania.
Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda MX-30 Mazda MX-30

2019-10-25 - J. Kruczek

0

Komentarze do:
Mazda MX-30 - pierwszy elektryk marki z zaskakująco małymi bateriami