Lancia wciąż żyje, choć została zredukowana do lokalnego włoskiego producenta jednego modelu. Ypsilon jest już leciwą konstrukcją, ale nie przeszkadza to Lancii odnosić sukcesy. Do tego stopnia, że zdecydowano się uzupełnić gamę silników o "miękką hybrydę".
Lancia Ypsilon zrobiła niemały szum w zeszłym roku, gdy się okazało, że jeden model sprzedawany tylko we Włoszech zarobił więcej niż Alfa Romeo w Europie. Tym samym mały Ypsilon stał się niezwykle ważnym modelem dla koncernu FCA, a to pociągnęło za sobą modyfikacje.
Pod maskę Ypsilona trafił silnik 1,0 FireFly o mocy 70 KM. Jednostka posiada system "miękkiej hybrydy", który pozwala na zaoszczędzenie 30% paliwa względem dotychczasowego motoru 1,2 o mocy 69 KM. Ten silnik pozostanie także w ofercie i co ciekawe jest oferowany również z fabryczną instalacją LPG.Producent już przyjmuje zamówienia na model z nowym silnikiem. Auto pochwali się bogatym wyposażeniem oraz ceną 14 450 euro.