Logo
Lamborghini Urus

Lamborghini Urus sukcesem marki. Firma chwali się sprzedażą

Lamborghini zapowiadając model Urus naraziło się wielu konserwatywnym fanom marki. Jednak pierwszy SUV włoskiej marki pokazał doskonale dlaczego tacy producenci potrzebują pojazdów tego typu. Firma pochwaliła się, że w 2019 roku sprzedała niemal 5000 egzemplarzy Urusa.

Lamborghini Urus Lamborghini Urus

Włoska marka w przeciągu ostatnich 12 miesięcy sprzedała 4692 egzemplarze Urusa. To stanowi 61% całkowitej sprzedaży marki i daje wzrost o 43% względem 2018 roku. Kolejny w wynikach Huracan znalazł 2139 klientów, a Aventador sprzedał się w nakładzie 1104 egzemplarzy. Wyniki czysto sportowych modeli są również bardzo dobre.

Obecnie Lamborghini Urus odpowiada za większość zarobków marki. Co ważne w przypadku tego producenta SUV finansuje rozwój samochodów sportowych. Tak więc wysoka sprzedaż Urusa powinna cieszyć fanów Lambo czekających na kolejne superauta. Obecnie jedynym problemem firmy jest walka ze spadkiem ekskluzywności. Producent już wcześniej zapowiedział ograniczenia produkcji, aby drogi nie zalały się samochodami marki. Przykładowo Porsche nie poczyniło podobnego ruchu z modelem Cayenne, które jest niewiele warte na rynku wtórnym i do tego zestarzało się naprawdę źle. Lamborghini mimo sukcesu Urusa nie planuje kolejnego SUVa.
Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus

2020-01-17 - J. Kruczek

0

Komentarze do:
Lamborghini Urus sukcesem marki. Firma chwali się sprzedażą