Lamborghini wraz premierą modelu Urus chciało udowodnić światu, ze superauta mogą dawać radość z jazdy w terenie. Kolejnym krokiem umacniania tego przekonania jest koncept Huracan Sterrato.
Lamborghini Huracan Sterrato korzysta z kilku rozwiązań wspomnianego Urusa dzięki, którym ma sobie doskonale poradzić na szutrowych drogach. Koncept bazuje na Huracanie Evo. Zawieszenie zostało podniesione o 47 mm, a modyfikacje zderzaków pozwoliły uzyskać lepsze kąty natarcia.
Rozstaw kół został powiększony o 30 mm, co widać po rozbudowanych nadkolach. Auto posadzono na 20-calowych felgach obutych w specjalnie zaprojektowane opony terenowe. Nadwozie oraz podwozie otrzymały osłony zabezpieczające przed uszkodzeniami w czasie jazdy po luźnych nawierzchniach.Jazdę w ciemności ułatwi dodatkowe oświetlenie LED na dachu i w zderzakach. We wnętrzu zagościła klatka bezpieczeństwa oraz specjalne panele aluminiowe na podłodze i fotele sportowe z 4-punktowymi pasami.