Kia w Polsce nie narzeka na brak klientów. Teraz Ci będą mogli udać się do salonów po nową Optimę wyposażoną w silnik hybrydowy. Grono konkurentów jest bardzo wąskie i ogranicza się praktycznie do Volkswagena Passata GTE.
Za napęd hybrydowej Kii odpowiada układ złożony z 2-litrowego silnika GDI o mocy 156KM sprzężonego z silnikiem elektrycznym, co łącznie daje moc 205KM. Dla porównania Passat GTE wyposażony jest w układ łączący silnik 1.4 TSI z jednostką elektryczną, generując moc na poziomie 218KM. Kia za to chwali się zużyciem paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 1.6l/100km.
W hybrydowej Kii już w standardzie dostaniemy wszystkie udogodnienia wersji XL. Mowa tu o LED-owych światłach z przodu i z tyłu, tempomacie, tapicerce skórzano-materiałowej, nawigacji czy aluminiowych felgach. Oczywiście za technologię się płaci, a w tym wypadku dokładnie 164 900 zł co i tak wygląda lepiej w porównaniu do Passata, za którego przyjdzie nam wyłożyć z podobnym wyposażeniem około 176 tys. zł.