Marka Jetta okazała się strzałem w dziesiątkę. Grupa Volkswagena postanowiła uruchomić w Chinach nowa budżetową markę, która w tym roku przebojem zaczęła działalność.
W tym roku budżetowy sedan VW Jetta został przetransformowany w oddzielną markę, co się wydarzyło pierwszy raz w historii koncernu. Nowa marka celowała w najmniej zamożnych klientów i taka strategia okazała się idealna. Koncern poinformował, że przez pierwsze trzy miesiące na rynku Jetta sprzedała ponad 30 000 samochodów. Tym samym odnotowano rekordowy start dla marek debiutujących w Chinach.
Taki wynik jest imponujący biorąc pod uwagę skromną ofertę marki. W tej chwili Jetta oferuje sedana VA3 oraz SUVa VS5 będącego zmodyfikowanym Seatem Ateca. Sprzedaż powinna wzrosnąć po premierze VS7, czyli SUVa na bazie Seata Tarraco. Wszystkie trzy modele są produkowane w Chinach. Jetta ciągle rośnie i do końca roku ma rozszerzyć sieć swoich salonów do 200. Obecnie większość sprzedaży jest realizowana drogą on-line.