Nowa Honda Jazz stała się znacznie nowocześniejsza i stylowa. Miejski model ma wszystko czego potrzeba do odniesienia sukcesu, ale wbrew obecnym trendom forsowanym przez niektóre marki pojawiły się pewne odstępstwa od tego, co próbują wciskać marketingowcy. Chodzi o fizyczne przyciski w kabinie.
Honda Jazz otrzymała nowoczesny kokpit z ekranem dotykowym systemu multimedialnego, ale na desce rozdzielczej znajdziemy również fizyczne przyciski. Między innymi w konsoli centralnej zagościł panel sterowania klimatyzacją. Dlaczego projektanci nie wyeliminowali fizycznych przełączników? Odpowiedź jest prosta. Nie chcą tego ludzie.
Główny projektant nowego Jazz, Takeki Tanaka poruszył kwestię fizycznych przycisków w wywiadzie dla magazynu Autocar. Jak zdradził firma przeprowadziła badania wśród klientów i pytała między innymi o kwestię ekranów dotykowych. Okazuje się, że wiele osób nie lubi z nich korzystać. W czasie jazdy szukanie odpowiednich funkcji na niewygodnie położonym ekranie odwraca uwagę od drogi. Wciskanie wszystkiego w ekran jest po prostu niewygodne i niebezpieczne. Tymczasem przyciski fizyczne i pokrętła pozwalają natychmiast obsłużyć funkcje, z których chce skorzystać kierowca.W efekcie projektanci nowego Jazz opracowali kompromis miedzy fizycznymi przyciskami i systemem multimedialnym. Opcje obsługiwane w czasie jazdy są dostępne pod przyciskami i pokrętłami, zaś dodatkowe gadżety można uruchomić z poziomu ekranu.