Logo
Honda Clarity Fuel Cell

Honda Clarity Fuel Cell - wodorowy debiut w Europie

Japońscy producenci samochodów starają się małymi krokami wprowadzać technologie ogniw paliwowych również do Europy. W odpowiedzi na Toyotę Mirai, Honda postanowiła zbudować model Clarity zasilany wodorem, który wkroczy na rynek europejski już w 2016 roku. 

Honda Clarity Fuel Cell Honda Clarity Fuel Cell

Model Clarity to pierwszy pojazd zasilany wodorem, w którym to wszystkie ogniwa paliwowe zostały umieszczone pod maską. Zmniejszono wymiary ogniw o 33% oraz zwiększono moc o 60% w porównaniu do modelu FCX Clarity. Dzięki oszczędności miejsca pasażerowie w kabinie mogą liczyć na więcej przestrzeni, a wodorowa Honda powinna pomieścić wygodnie nawet 5 osób. 

Agencja Ochrony Środowiska dokonała pomiarów spalania a dane są zaskakujące. Maksymalny zasięg nowej Hondy ma wynieść niemal 589 km, a spalanie będzie oscylować w granicach 3,5 litra paliwa wodorowego na 100 km. Honda tym samym zaoferuje "zielony" samochód z największym jak dotąd zasięgiem wśród wszystkich producentów. W Europie model będzie dostępny na wybranych rynkach w ramach projektu HyFIVE, którego celem jest promocja i rozwój infrastruktury związanej z obsługą tego typu samochodów. 
Honda Clarity Fuel Cell Honda Clarity Fuel Cell

2016-10-31 - F. Michalak

0

Komentarze do:
Honda Clarity Fuel Cell - wodorowy debiut w Europie