Salon Samochodowy w Genewie to miejsce popisu inżynierów i projektantów z całego świata. Podobnie ma być z autem wypuszczonym ze studia Scuderia Cameron Glickenhaus. Zaawansowana aerodynamika, niska masa i potężna moc mają zapewnić rekord toru Nurburgring.
SCG003S jest zbudowany na bazie auta wyścigowego i co dziwniejsze wersja dopuszczona do ruchu drogowego ma być jeszcze mocniejsza i lżejsza niż torowa odmiana. Początkowo mówiło się o mocy 750KM wyciśniętej z 4.4-litrowej V8-mki. Plany jednak uległy zmianie, a auto może się pochwalić mocą 800KM i momentem 850Nm. Wszystko spinać będzie dwusprzęgłowa, 7-stopniowa skrzynia biegów.
Rozbudowana aerodynamika zapewni łączny docisk samochodu wynoszący 700 kg, dzięki temu SCG003S ma być autem, w którym na zakrętach osiągniemy przeciążenie rzędu 2G. Jest o co walczyć, ponieważ z założenia auto ma zejść na torze Nurburgring poniżej 6 minut i 30s. Dla porównania Porsche 918 Spyder okrążyło ring w 6:58 min. Po więcej szczegółów sięgniemy w Genewie w najbliższych dniach.