Logo
Ford Focus ST

Ford Focus ST wyjechał z cienia. Nowy hot-hatch zadebiutuje w Genewie

Ford Focus ST po wielu publikacjach zdjęć zamaskowanych egzemplarzy testowych w końcu wyjechał z cienia. Podobnie, jak poprzednik będzie dostępny w dwóch nadwoziach oraz w dwóch wersjach silnikowych.

 
Prawdziwi miłośnicy sportowych emocji ucieszą się z zastąpienia dwulitrowego silnika jednostką 2,3 l EcoBoost. Motor ma generować moc 276 KM i moment obrotowy 420 Nm. Według zapewnień producenta dzięki temu odnotujemy 17-procentowy wzrost osiągów względem poprzednika. Nowy hot-hatch przyspieszy do setki w czasie poniżej 6 s. Pierwszy raz w Focusie ST zastosowano elektroniczną szperę eLSD.

Ford Focus ST Ford Focus ST

Ford Focus ST ma oferować jeszcze lepszą trakcję i zwrotność niż poprzednik. Producent zapowiada sporą radość z jazdy. W ofercie pojawi się także dwulitrowy diesel EcoBlue o mocy 187 KM i momencie 400 Nm. Standardowo jednostki sparowano z sześciobiegową skrzynią manualną, a opcjonalnie można zamówić siedmiobiegową skrzynię automatyczną.

Producent zapewnia, że dzięki platformie C2 z nowego Focusa udało się zaimplementować zaawansowany układ zawieszenia oraz hamulcowy, co przekłada się na najlepiej prowadzącego się Focusa w historii. Cóż, to potwierdzą pierwsze testy.

Stylistycznie nie ma niespodzianek. Agresywny bodykit i wnętrze ze sportowymi dodatkami, jak fotele Recaro to standard wersji ST. Sprzedaż ma ruszyć latem, a nim to nastąpi będziemy mogli Focusa ST podziwiać na salonie w Genewie.
Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST

2019-02-18 - J. Kruczek

1

Komentarze do:
Ford Focus ST wyjechał z cienia. Nowy hot-hatch zadebiutuje w Genewie

Skgccjf 2019-02-19 11:46

W Genewie nie będzie Forda. Głupoty piszecie