SELECT phpbb_posts_text.* , phpbb_posts.post_id, phpbb_posts.post_time, phpbb_posts.poster_id, phpbb_posts.post_username, phpbb_users.username, phpbb_users.user_komentarze, phpbb_users.user_komentarze, phpbb_users.user_avatar, phpbb_users.user_avatar_type FROM v10phpbb2.phpbb_posts_text, v10phpbb2.phpbb_posts , v10phpbb2.phpbb_users WHERE phpbb_posts.topic_id = 50992 AND phpbb_posts_text.post_id = phpbb_posts.post_id AND phpbb_users.user_id = phpbb_posts.poster_id ORDER BY phpbb_posts.post_time ASC
[366] MYSQL ERROR: 145 - Table './v10phpbb2/phpbb_users' is marked as crashed and should be repaired Ferrari SF90 Stradale - pierwsza hybryda plug-in włoskiej marki - V10.pl Mobile
Logo
Ferrari SF90 Stradale

Ferrari SF90 Stradale - pierwsza hybryda plug-in włoskiej marki

Ferrari w końcu zaprezentowało swój pierwszy model z napędem plug-in hybrid. Model SF90 Stradale podłączany do gniazdka rozpoczyna nowy rozdział w historii marki.

Ferrari SF90 Stradale Ferrari SF90 Stradale

Jak mówi producent Ferrari SF90 Stradale jest idealnie wyśrodkowany między autem drogowym a maszyną torową. Najważniejszą nowością w tym aucie nie jest jego wygląd czy możliwości na torze, ale napęd. Włosi postawili na układ hybrydowy wykorzystujący 4-litrowy silnik V8 z doładowaniem o mocy 769 KM i momencie obrotowym 800 Nm. Układ oprócz jednostki benzynowej wykorzystuje trzy silniki elektryczne z czego dwa umieszczono na przedniej osi.

Jednostki elektryczne generują 217 KM i czerpią zasilanie z baterii o pojemności 7,9 kWh. Cały zestaw łącznie generuje moc 986 KM przekazywaną na wszystkie cztery koła. Liczby robią wrażenie i przekładają się na imponujące osiągi. Pierwsza setka pojawi się na instrumentach po upływie 2,5 s, a 200 km/h to kwestia jedynie 6,7 s. Rozpędzanie zakończymy na 340 km/h. W trybie elektrycznym Ferrari SF90 Stradale pokona 25 km i będzie napędzany tylko na przód.
Ferrari SF90 Stradale Ferrari SF90 Stradale
Mimo zastosowania ciężkiego układu napędowego Ferrari SF90 Stradale może się pochwalić masą zaledwie 1570 kg. Sam napęd waży 270 kg, co inżynierowie musieli zniwelować lekkimi materiałami wykorzystanymi w pozostałych komponentach.

Ferrari SF90 Stradale oferuje cztery tryby jazdy w różny sposób zarządzające napędem elektrycznym i pracą silnika V8. Za napędem hybrydowym podążyły też nowe systemy wspomagające jazdę.
Ferrari SF90 Stradale Ferrari SF90 Stradale
W kwestii designu Ferrari SF90 Stradale jest określane mianem agresywnej ewolucji. Producent przekonuje, że zawarł w projekcie rozwiązania ewoluujące przez ostatnie 20 lat, a przy tym dodał zastrzyk nowoczesnych detali. I faktycznie superauto wygląda bardzo nowocześnie, a przy tym od razu dostrzegamy z jaką marką mamy do czynienia. Oczywiście cały wygląd podyktowano pod aerodynamikę. We wnętrzu mimo futurystycznych form również widać ewolucję form z poprzednich modeli. W kokpicie każdy od razu poczuje się jak w Ferrari.
Ferrari SF90 Stradale Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale może się podobać i zapewne szybko znajdzie wielu fanów. Nie zdradzono póki co ceny, ale w przypadku tej marki pieniądze nie są najważniejsze.

2019-05-30 - J. Kruczek

0

Komentarze do:
Ferrari SF90 Stradale - pierwsza hybryda plug-in włoskiej marki