Hydropneumatyczne zawieszenie przez lata było tym, co wyróżniało Citroeny na tle konkurencji. Obecnie jest ono stosowane jedynie we flagowym modelu marki jakim jest C5. Niebawem jednak Francuzi mogą całkowicie zrezygnować z tego rozwiązania.
Powodem są wysokie koszty produkcji i spadająca popularność wśród klientów. W ubiegłym roku po C5 wyposażone w zawieszenie hydropneumatyczne sięgnęło tylko 10 000 egzemplarzy.
Z tego powodu Citroen zamierza zakończyć przygodę z wyjątkowym zawieszeniem wraz z odejściem obecnej generacji C5. Można by sądzić że rozwiązanie to znajdzie zastosowanie w nowej marce koncernu - DS, która lansowana jest na prestiżowego przedstawiciela PSA. Francuzi twierdzą jednak, że zamierzają postawić na inne, równie wyrafinowane rozwiązania, lecz nie będzie to zawieszenie hydropneumatyczne.
"W ubiegłym roku po C5 wyposażone w zawieszenie hydropneumatyczne sięgnęło tylko 10 000 egzemplarzy." No ciekawe ciekawe te egzepmlarze :-D