Citroen wprowadza do swojej oferty model C5 Aircross Hybrid. Atrakcyjny SUV otrzymał napęd typu plug-in dzięki czemu stał się jeszcze bardziej atrakcyjny. Niestety producent nie zdecydował się na wersję z napędem na wszystkie koła wzorem modeli Peugeota.
Citroen wykorzystał napęd o mocy 225 KM. Bazą dla układu został 1,6-litrowy silnik PureTech o mocy 180 KM. Jednostkę wspiera motor elektryczny, co razem daje moc 225 KM oraz moment obrotowy 320 Nm. Cała moc trafia na przednie koła, co jest małym rozczarowaniem. SUV wykorzystuje ośmiobiegową skrzynię automatyczną.
Producent postawił na zestaw baterii o pojemności 13,2 kWh, który pozwala na pokonanie około 50 km na jednym ładowaniu. Stosując Wall Box można naładować baterie w czasie dwóch godzin. W przypadku ładowania z gniazdka proces potrwa około 7 godzin. Citroen C5 Aircross Hybrid ma w cyklu mieszanym spalać zaledwie 1,7 l/100 km.Nadwozie SUVa zostało ozdobione błękitnymi detalami wskazującymi na ekologiczny charakter. We wnętrzu główną zmianą będzie nowy interfejs systemów wyświetlanych na 12,3-calowym ekranie zegarów oraz 8-calowym wyświetlaczu w konsoli centralnej. Kierowca będzie się cieszył trybami jazdy Hybrid, Sport oraz Electric. W tym ostatnim można jechać z maksymalną prędkością 135 km/h.Citroen C5 Aircross Hybrid jest już do zamówienia we francuskich salonach marki. Ceny hybrydowego SUVa startują od pułapu 39 950 euro. Dostawy mają ruszyć w połowie 2020 roku.
Maniek8765, takie auto ma sens. Mam hybrydowego rav4 czwartej generacji i to był świetny wybór. Duży 2,5l silnik i 222KM w układzie. A spala średnio 6,5l na setkę (miasto i autostrady) Tylko hybryda może zapewnić takie wyniki :-)