Chevrolet Corvette C8 wyjechał z cienia. Amerykański producent zaprezentował swój najnowszy model sportowy określany mianem superauta z centralnie umieszczonym silnikiem dla mas.
Pomysł zmiany koncepcji Corvette na auto z silnikiem umieszczonym centralnie ewoluował od wielu dekad i w końcu podjęto tę decyzję. Sylwetkę auta zdradziły nam już wcześniejsze pokazy zamaskowanego prototypu. Teraz możemy się przyjrzeć szczegółom. Auto wygląda fantastycznie i zachęca swoim designem do szybkiej jazdy. Projektantom udało się rozwinąć design poprzedniej Corvette i zamknąć go w nowej sylwetce.
Mimo zmiany koncepcji Chevrolet Corvette C8 zachował zdejmowany panel dachu, który schowamy w przednim bądź tylnym bagażniku. Ten drugi posiada miejsce na przedmiot wielkości dużego laptopa. Warto nadmienić, że zadbano o system unoszenia przedniego zawieszenia co pozwoli pokonywać progi zwalniające czy parkować przy wyższych krawężnikach. System unosi przód automatycznie przy prędkości poniżej 39 km/h.Wnętrze nowej Corvette zostało całkowicie przeprojektowane. Uwagę przykuwa konsola z 12-calowym ekranem na lewo od kierownicy. W kabinie znajdziemy bezprzewodowe ładowanie smartfona, sterowanie głosowe oraz wykończenie z aluminium lub włókna węglowego. Jazdę umili 10-głośnikowy system audio Bose, który można rozbudować do 14 głośników. Opcjonalnie fotele mogą zapamiętywać pozycję dla różnych osób, specjalny system zapisze dokładne parametry telemetrii z przejazdów.Najważniejszy jest tu jednak napęd. Za kierowcą pracuje imponujący 6,2-litrowy silnik LT2 V8 generujący moc 497 KM i moment obrotowy 630 Nm. Opcjonalny pakiet Z51 Performance Package podnosi moc do około 503 KM. Niestety Chevrolet Corvette nie będzie już oferowany ze skrzynią manualną. Zamiast tego standardowo będzie stosowana 8-biegowa przekładnia. Przyspieszenie do setki ma zająć mniej niż 3 s.Szkielet z włókna węglowego pozwolił na uzyskanie masy 1530 kg. Auto wyposażono w sportowe zawieszenie i postawiono na 19-calowych z przodu i 20-calowych kołach z tyłu. Felgi obuto w opony Michelin Pilot Sport ALS. W wersji Z51 wykorzystano opony Michelin Pilot Sport 4S. Standardowo Corvette wykorzystuje hamulce Brembo.Chevrolet Corvette C8 trafi do produkcji jeszcze w tym roku. Co ważne auto będzie dostępne za cenę poniżej 60 000 dolarów, czyli w okolicach cen generacji C7.