Fani skrzyń manualnych mają zaledwie kilka miesięcy, aby nabyć model M5 z tą przekładnią. Bawarski producent zapowiedzial bowiem, że kolejna generacja będzie oferowana wyłącznie z automatem.
To samo dotyczy modelu M6, którego nowe wydanie zadebiutuje nieco później. BMW postanowiło zrezygnować ze skrzyń manualnych, ponieważ było to rozwiązanie dość rzadko wybierane przez klientów.
Szkoda, gdyż z szacunku do nich Bawarczycy powinni dać jakikolwiek wybór. Teraz klienci decydujący się na M-kę będą skazani na automat. Co ciekawe, nowe M5 i M6 będą oferowane z opcjonalnym napędem na cztery koła, który stanowi kolejną nowość w gamie. Pytanie tylko czy AWD osłodzi stratę po skrzyni manualnej?...
Co ma szacunek do klienta do skrzyni biegów?...ludzie wy tam ćpajcie po robocie a nie zamiast.
W stanach przeszli na automaty w latach '50. w Europie jeszcze 10 lat temu wszyscy wyśmiewali to posunięcie twierdząc, że automaty są dla de**... po czym chwilowo cała Europa powoli przesiada się na automaty...
A co ciekawe już teraz manual w tych samochodach jest dostępny jedynie na rynku amerykańskim... Więc strata była już przy wejściu na rynek F10