BMW to luksusowa marka, która pod swoim znaczkiem skrywa sprzedaż jeszcze innych aut równie unikalnych, mianowicie Rolls-Royca i Mini. Dzięki temu utrzymuje się w ścisłej czołówce najlepiej sprzedającej się marki premium. Niestety w pierwszej połowie tego roku pałeczkę przejął Mercedes-Benz i BMW spadło w rankingach.
Powyższe fakty nie powinny dziwić. Mercedes w tym roku zalał rynek falą nowości. Poczynając od Mercedesa GLC, większego znacznie GLE czy nowej E klasie a na C klasie kończąc. W salonach Mercedesa sprzedaż ma się wyśmienicie. Dla porównania od bawarskiej marki nie dostaliśmy, żadnej znaczącej premiery.
Nawet jeśli BMW wprowadzi nową generację BMW serii 5 nie powinno to zachwiać stabilnym obecnie rynkiem Mercedesa. Obecnie BMW chce się skupić na rozwoju technologii autonomicznej i jak podaje, w 2021 roku na rynek ma wyjść samochód prowadzący się całkowicie bez ingerencji człowieka.
No jak koncentrują się na jakiś wynalazkach z silnikami w poprzek to się nie dziwię ;-)