Logo

Audi stawia na skromność. Niemcy zmienili logo według nowej mody

Audi to marka, która chce być kojarzona z postępem technicznym i cyfryzacją. Dlatego też na masce nowego modelu Q8 e-tron zadebiutowała również odświeżona wersja czterech pierścieni, zaprojektowanych zgodnie z obecnymi trendami. Czy ruch ten sprawdzi się w przypadku tak drogich, luksusowych samochodów?

Trend, o którym mowa, to uproszczenie logo – od zdobionej postaci trójwymiarowej do płaskiej i prostej grafiki w prostych kolorach. Taką ewolucję zaliczył  z biegiem lat Apple, którego logo to obecnie po prostu obrys nadgryzionego jabłka, albo Netflix, którego znakiem rozpoznawczym jest już teraz sama literka N. Śladem tej strategii poszły zarówno światowe domy mody jak Burberry, jak i kluby piłkarskie pokroju FC Barcelony, czy nawet nasze rodzime PZU.

Nic więc dziwnego, że w modę tę chcą się wpisać również firmy motoryzacyjne. Już w 2019 roku na wtedy jeszcze dość odważny krok zdecydował się Volkswagen, który odświeżył swoje dobrze znane logo z użyciem tylko jednego koloru i, zdaje się, funkcji malowania w programie MS Paint.

Teraz podobną przemianę przechodzi znak Audi. Wykorzystywane od 1932 roku logo przez zdecydowaną większość z tych 90 lat występowało w formie trójwymiarowych, chromowanych pierścieni. Na najnowszym modelu Q8 E-tron zostałe one jednak zredukowane do znacznie prostszej formy. Teraz pierścienie są dwuwymiarowe i pozbawione chromu: białe z kontrastową, czarną obwódką.

W ten sposób Audi chce zapewne pokazać jak idzie z duchem czasu tak jeśli chodzi o postęp w wymiarze technicznym, jak i wizerunkowym. Pozbycie się chromu i zdobionych form ma być odbierane jako luksus w bardziej odpowiedzialnej, zrównoważonej pod kątem ochrony środowiska formie.

Nawet jeśli Q8 E-tron, na którym logo to debiutuje, rzeczywiście jest elektryczne, to pewne rzeczy się nie zmieniają: prostsze i skromniejsze logo debiutuje wszak na gigantycznej, chromowanej atrapie chłodnicy, która na dodatek może być jeszcze podświetlana.


2022-11-16 - R. Zakrzewski

0

Komentarze do:
Audi stawia na skromność. Niemcy zmienili logo według nowej mody