W nowoczesnym budynku Audi Forum w Ingolstadt zarząd niemieckiego giganta segmentu premium zebrał się na prezentacji dokonań zeszłego roku. Byliśmy tam, by z pierwszej ręki przekonać się o obecnym stanie firmy i poznać jej plany na przyszłość.
Niemieccy producenci premium przeżywają obecnie swoje złote czasy: z każdym miesiącem pobijają kolejne rekordy sprzedaży i zysków liczonych już w miliardach euro. Szczególnie na tym tle wybija się rozwój Audi – dla giganta z Ingolstadt to obecnie najlepszy czas w jego historii, ale Niemcy nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa. Intensywna ekspansja trwa na wszystkich możliwych frontach: technologicznym, produkcyjnym, umacniania swojej pozycji na całym świecie i rozwijania nowych modeli, które nie tylko zastępują te już istniejące, ale i trafiają w nowe nisze.
Przybyliśmy z dziennikarzami z całego świata do Ingolstadt na spotkanie z całym zarządem Audi AG, by poznać szczegółowe wyniki firmy za zeszły rok i skorzystać z rzadkiej szansy zadania własnych pytań kluczowym osobom kształtującym tę markę.Przez cały 2014 rok Audi sprzedało na całym świecie aż 1,74 miliona samochodów – najwięcej w swojej historii, nawet przekraczając wyznaczony na ten rok ambitny plan 1,7 mln sztuk. Rekordy sprzedaży padły w aż pięćdziesięciu krajach świata, w tym w Polsce. Mimo dalej trudnej sytuacji rynkowej w wielu rejonach świata, wozy z Ingolstadt wszędzie cieszyły się zwiększonym zainteresowaniem, co dało wynik o 10,5% lepszy od tego osiągniętego przed rokiem. W naszym kraju w zeszłym roku zarejestrowano aż 7 015 nowych Audi, co dało godny wielkiego uznania wzrost wobec 2013 o 26%.Poważny skok zaliczyło także podlegające Niemcom Lamborghini. W Sant’Agata udało się wyprodukować aż o 19% więcej samochodów niż przed rokiem – 2 530 sztuk.