Audi Sport rozważa budowę modelu R8 nastawionego na jazdę po torach. Auto zbliżyłoby się do wyścigowych wersji, ale zachowałoby homologację drogową. Ekstremalna wersja miałaby pomóc w stawieniu czoła konkurencji, jak choćby nowy Mercedes AMG GT R Black Series.
Szef sportowej dywizji Audi, Oliver Hoffman zdradził w wywiadzie dla magazynu PistonHeads, że oddział ma sporo pomysłów na ostrzejsze wydanie R8. Przede wszystkim projektanci mogliby zaadoptować efektowne elementy nadwozia z wyścigowej wersji GT3. Co więcej silnik w wyścigowym modelu niewiele się różni od seryjnego, więc łatwo można podrasować napęd.
Modyfikacje skupią się głównie na poprawie trakcji. Audi Sport nie jest zainteresowane elektryfikacją obecnej generacji R8, a co za tym wersja ekstremalna nie będzie się mogła pochwalić sporym wzrostem mocy płynącym z zastosowania hybrydy. Nowa wersja R8 miałaby posiadać napęd na tył. Jednocześnie Hoffman potwierdził, że inne modele R8 nie będą posiadać opcji tylnonapędowej. Sportowe modele marki pozostaną wierne napędowi quattro. Na koniec szef Audi Sport zdradził, że niedługo zobaczymy model RS Q8.