Audi R8 to iście sportowa maszyna, marzenie wielu oraz najszybszy model Audi spośród całej gamy modelowej. Jednak Audi R8 to też zapomniany model e-tron, który nie spełnił oczekiwań klientów. Producent z Ingolstadt oznajmił o zakończeniu produkcji elektrycznego supersamochodu.
Auto zadebiutowało na zeszłorocznym Salonie Samochodowym w Genewie. Od tej pory sprzedano zaledwie 100 sztuk tego modelu, dlaczego? Poza słabym marketingiem i promocją nietuzinkowego R8, do słabej sprzedaży dołożyła się ogromna cena. R8 e-tron można było kupić jedynie w centrali Audi, a żeby to zrobić klient musiał posiadać okrągły milion euro. Przy dzisiejszych kursach daje to około 4,3 mln zł.
Za napęd odpowiadają dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 456KM generujące 920Nm momentu obrotowego. Dzięki temu nasz elektryczny pocisk przyspiesza do setki w 3,9s, a prędkość maksymalną standardowo ograniczono do 250 km/h. Na uwagę tutaj zasługuje jednak zasięg, ponieważ przy normalnej jeździe Audi było w stanie pokonać 460KM na jednym ładowaniu.