Logo
Aston Martin Valkyrie

Aston Martin przedstawia silnik V12 dla modelu Valkyrie

Aston Martin po miesiącach testowania podał ostateczną specyfikację silnika przeznaczonego dla modelu Valkyrie. Jednostka wolnossąca została przygotowana przy współpracy z Cosworthem i robi imponujące wrażenie.

 
Motor V12 o pojemności 6,5-litrów będzie generował zawrotne 1000 KM. To oznacza 153,8 KM na jeden litr pojemności. Co więcej silnik wykręci się do 11 100 obrotów. Te wartości są imponujące i zwiastują solidną bazę dla napędu nowego hiperauta. Zaskakuje moment obrotowy jedynie 740 Nm, ale trzeba pamiętać, że dużą rolę w przyspieszaniu odegra układ hybrydowy.

Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie

Całkowita moc zestawu i jego forma nie zostały jeszcze podane. Szacuje się, że łącznie napęd zaoferuje moc około 1130 KM. Co ciekawe inżynierom udało się ograniczyć masę tego silnika do zaledwie 206 kg. Silnik Aston Martina Valkyrie nie tylko zaoferują potężną moc, ale też spełni najnowsze normy spalania. Jednak sprawy ekologiczne pomińmy, a skupmy się na najnowszym klipie opublikowanym przez producenta. A w nim możecie nie tylko zobaczyć ten piękny silnik V12, ale też go usłyszeć.

Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie Aston Martin Valkyrie

2018-12-12 - J. Kruczek

6

Komentarze do:
Aston Martin przedstawia silnik V12 dla modelu Valkyrie

Adrza1 2018-12-12 17:38

jeśli moc jest osiągana z wysokich obrotów to moment zawsze jest niższy od mocy, z wolnossącego 110Nm z litra to całkiem sporo

xsawierr 2018-12-13 09:10

Dokładnie , a w tym przypadku mamy do czynienia z silnikiem kręcącym się do ponad 11 tyś niczym silnik motocyklowy. 740 Nm to wartość będąca w zasięgu 3.5 litrowych turbo diesli,ale wolnossące V 12 będzie dawało 70% momentu od najniższych obrotów bez żadnych gwałtownych przyrostów podczas przyśpieszania. Takich motorów już się nie produkuje

looki 2018-12-13 11:11

Jak tylko?! Panie Kruczek a ktoś daje więcej w wolnossących? Aventador SVJ ma 720 Nm a 812 Superfast ma 718 Nm

1karolkarol786 2018-12-13 11:49

hmm

Diesel Power 2018-12-13 15:20

Kiedyś silniki Mercedesa/AMG/Brabusa dawały ponad 1000 Nm, ale one nie kręciły się tak wysoko i były to jednostki uturbione. Wolnossące benzyny mogą co najwyżej się wyrównać wartościami mocy i momentu. Większy moment obrotowy nie mógłby być też dostępny, bo moc też by wzrosła. Przy dosyć niskiej masie auta nie będzie też aż tak potrzebny moment, co moc, która jest potrzebna przy osiąganiu maksymalnych prędkości i przyśpieszania w zawrotnym tempie. To nie będzie auto użytkowe w stylu potężnej terenówki czy pickup'a, że ma uciągnąć 6 ton ładunku na haku, a bez niego orać pole i upalać kapora przy stałym napędzie na cztery. To i tak jest piękne, że Astonowi udało się stworzyć coś takiego w czasach, gdzie z każdej strony mówi się o ograniczaniu spalania, pojemności silników i ilości cylindrów. W dodatku "cywilne" V12, które kręci się tak wysoko jest niespotykane. Rzadko który silnik kręci się do 8 tysięcy, nawet McLaren F1 nie osiągał takiej wartości, tylko wersje LM.

Diesel Power 2018-12-13 15:21

Oczywiście pomijając F1, gdzie wiadomo jak długo miał wytrzymać silnik. :-)